Friday, March 12, 2010

Radikální vylepšení spalovacího motoru?


Společnost Transonic tvrdí, že vyvinula nový systém vstřikování paliva jménem TSCi, který by měl zvýšit efektivitu spalovacího motoru o 50-75%. Nejlepší hybridní motory dneška dosahují spotřeby 4,9 litru na 100km, motor se vstřikováním od Transonic dosahuje při jízdě na dálnici spotřeby 3,71 litru na 100km. Tento systém vstřikování paliva vyvinula společnost Transonic, jejímž cílem je zvýšit efektivitu současných motorů na ropu. Cena tohoto systému by se měla pohybovat na úrovni ceny systémů vstřikování paliva vyšší třídy současnosti. Jak systém funguje? Před vstříknutím paliva do motoru je palivo zahřáto a stlačeno, dostane se tak do superkritického stavu, který umožnujě velmi rychlé a čisté spalování, to snižuje množství paliva, které je nutné pro chod vozu, pro další zlepšení spalování je motor vybaven katalizátorem.
Co činí systém společnosti Transonic odlišným od přímého vstřikování je to, že používá superkritický stav kapaliny a nepotřebuje k zážehu jiskru. Superkitická kapalina se rychle míchá se vzduchem, když je vstříknuta do válce. Teplota a tlak ve válci stačí na to, aby se palivo zažehnulo bez jiskry, ještě lepšímu výkonu napomáhá i to, že je čas zážehu optimalizován pro maximální výkon, k tomu napomáhá také software, který přesně upravuje vstřikování paliva v závyslosti na naplnění motoru. V současné době společnost testuje tento systém se třemi výrobci aut, na trh by se měl dostat již v roce 2014.

No comments:

Post a Comment